::Salam Readers::

Aku berborak dengan Puan Sipolan tadi.

Puan Sipolan : Eh, kau jangan lalu situ. Situ jam selalu. Karang calar kereta ni. 

Aku : A’ah, laluan situ selalu jam, ramai sangat orang datang makan kat kedai tu.

Puan : Ramai sangat, entah apa yang ‘dipakainya’, mesti pakai jampi lah tu. Kalau tak, takde nya ramai orang datang makan kat situ.

Aku: Haish..puan ni, tak baiklah. Tu macam dah satu fitnah tu. 

Puan: Alah! Mesti pakai nya tu. Sekarang ni ramai orang pakai, nak lariskan kedai. Jarang ada orang yang tak guna benda tu.

Aku: Rezeki dia tu puan, tak baik cakap macam tu. Mana kita tau dialah orang yang jarang tu. Kita tak tau. 

from google



Diam terus hamba Allah tu. Jawapan terakhir yang aku bagi tu sebenarnya macam satu sindiran. 
Aku bengang. Tak pasal-pasal kedai tu kena tuduh pakai jampi. Puan ada bukti?
Kalau kedai tu ada guna pon, apa bukti yang puan ada?
CONFIRM lah takde. 
Pemikiran puan sungguh, sungguh, SUNGGUH, SUNGGUH KOLOT. betulkah?
Maafkan saya, 
saya tau puan tak baca blog saya. ngiahaha!





8 thoughts on “Kolotkah?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Next Post

A TAG from Ms.Edziani

Tue Nov 30 , 2010
::As-salam Readers:: TERIMA KASIH daun selasih Cik Edziani (sedapnya nama) sebab tag hanysapek.blogspot.com.  Apa benda paling penting dalam hidup anda? – Duit (adakah aku mata […]

You May Like